De l’IMPOSSIBLE al POSSIBLE
versión en castellano al final de la página vv
EL REPTE ENS FA CRÉIXER EN MILLORES
Sortir de la zona de confort és un concepte que sovint utilitzem en la nostra societat actual, tant en l’àmbit laboral, d’equip com personal. Ens cal, però, analitzar què suposa aquest propòsit que sovint ha quedat com un estereotip que utilitzem en el nostre desenvolupament personal.
Podem entendre la zona de confort com aquells mecanismes que ens construïm des del raonament, que dificulten el nostre creixement personal i l’aprenentatge continuat, i que poden suposar un fre al nostre desenvolupament com a persones o com a equip.
Sovint la zona de confort (com bé diu el seu nom), és un lloc agradable, en el que ens refugiem en les nostres rutines i seguretats (posar el pilot automàtic sense haver-nos de plantejar massa coses). Aquest immobilisme ens pot causar sensació de buit i de descontentament. Quan els estímuls deixen d’existir o perden força, afecten la motivació. No oblidem que la motivació és el petit “motor” que tenim en el nostre cervell, que ens empeny a prendre decisions creatives.
Per sortir de la zona de confort hem de ser agosarats i valents, ja que l’immobilisme es fonamenta en les nostres pors. Hem de treballar les nostres pors i la zona de comoditat des de preguntes ben senzilles que ens permetin donar valor a la creativitat personal i a la creativitat col·laborativa (d’equip).
Ens cal qüestionar-nos els I SI…
Moltes vegades ens amaguem en el raonament del I SI PASSÉS això o allò…
Els I SI PASSÉS ens paralitzen i ens congelen en les rutines i seguretats, fomentant que apareguin les resistències a aquelles propostes de millora quotidianes.
Algunes vegades però canviem la pregunta de la por pel I SI FES això o allò…
Els I SI FES ens permeten treballar la possibilitat, replantejar-nos allò que no ens sembla factible i que sovint passa per la nostra capacitat de passar a l’acció de forma reflexiva, reconeixent on són els esculls i les dificultats, repensant solucions, des de les nostres capacitats, a traves de processos que poden ser creatius i innovadors.
Treballar els I SI ens porta a fer possible la utopia Freiriana (Paulo Freire) que fonamenta la Pedagogia de l’Oprimit.
“Una utopia deixa de ser-ho quan algú fa quelcom per fer-la possible”
L’Impossible esdevé possible i es converteix en una nova realitat INÈDITA però VIABLE, ja que estem fent alguna cosa per assolir-la. No deixis que les pors, les comoditats, les seguretats et limitin com a persona o tinguin reclòs el teu equip en la passivitat.
Si vols sortir de la zona de confort atreveix-te a crear i creure en els reptes diaris de fer POSSIBLE allò que sembla IM-POSSIBLE. I si necessites eines has de conèixer les nostres píndoles.
Un article de Quico Manyós, director de continguts de Dignetik.
De lo IMPOSIBLE a lo POSIBLE
EL RETO NOS HACE CRECER EN MEJORAS
Salir de la zona de confort es un concepto que a menudo utilizamos en nuestra sociedad actual, tanto en el ámbito laboral, de equipo, como personal. Necesitamos, pero, analizar que supone este propósito que a menudo ha quedado como un estereotipo que utilizamos en nuestro desarrollo personal.
Podemos entender la zona de confort como aquellos mecanismos que nos construimos desde el razonamiento, que dificultan nuestro crecimiento personal y el aprendizaje continuado, y que pueden suponer un freno a nuestro desarrollo como personas o como equipo.
A menudo la zona de confort (como bien dice su nombre), es un lugar agradable en el que nos refugiamos en nuestras rutinas y seguridades (poner el piloto automático sin tener que plantear demasiadas cosas). Este inmovilismo nos puede causar sensación de vacío y de descontento; cuando los estímulos dejan de existir o pierden fuerza, afectando la motivación. No olvidemos que la motivación es el pequeño «motor» que tenemos en nuestro cerebro, que nos empuja a tomar decisiones creativas.
Para salir de la zona de confort, debemos ser atrevidos y valientes, ya que el inmovilismo se fundamenta en nuestros miedos. Debemos trabajar nuestros miedos y la zona de comodidad desde preguntas muy sencillas que nos permiten dar valor a la creatividad personal y la creatividad colaborativa (de equipo).
Debemos preguntarnos por los I SI…
Muchas veces nos escondemos detrás del razonamiento del I SI OCURRIERA eso o lo otro…
Los I SI OCURRIERA nos paralizan y nos congelan en las rutinas y seguridades, fomentando que aparezcan las resistencias a aquellas propuestas de mejora cotidianas.
Otras veces cambiamos la pregunta por la de I SI HICIERA eso o lo otro……
Los I SI HICIERA nos permiten trabajar la posibilidad, replantearnos lo que no nos parece factible y que a menudo pasa por nuestra capacidad de pasar a la acción de forma reflexiva, reconociendo dónde están los escollos y las dificultades, repensando soluciones, desde nuestras capacidades, a través de procesos que pueden ser creativos e innovadores.
Trabajar los I SI nos lleva a hacer posible la utopía Freiriana (Paulo Freire) que fundamenta la Pedagogía del Oprimido.
“Una utopía deja de serlo cuando alguien hace algo para que sea posible”
Lo imposible se hace posible y se convierte en una nueva realidad INÉDITA pero VIABLE, ya que estamos haciendo algo para alcanzarla.
No dejes que los miedos, las comodidades y seguridades te limiten como persona, o que tengan recluido a tu equipo en la pasividad. Si quieres salir de la zona de confort atrévete a crear y creer en los retos diarios de hacer POSIBLE lo que parece IM-POSIBLE. Y si necesitas herramientas te invitamos a conocer nuestras píldoras.
Un artículo de Quico Manyós, director de contenidos de Dignetik.